reklama

Skrytá kamera za dva litre...

Tento ujo policajt ma dnes pripravil o dva litre. V podstate oprávnene, ak sa budem striktne držať zákonov. Tie sú predsa v tomto štáte posvätné pre všetkých. Šiel som na červenú. Sprvoti som nesúhlasil, po prezretí videozáznamu (normálne som bol vytešený aspoň z toho, že ten obuch čo ma fotil, musel strapkať dve križovatky, aby mi to dokázal) som musel uznať, že ruka zákona má pravdu. Porušil som pravidlá cestnej premávky a bolo mi oznámené, že „hrubo“. Verdikt - bloková pokuta 2.000,- (slovom dvetisíc korún) i verbálne doporučenie, aby som si pozorne všímal svetelné signály, ktoré na našich cestách nie sú na okrasu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (68)
Obrázok blogu
(zdroj: hemendex.sk)

To je pohľad zo strany zákona. Ten ďalší je môj. Subjektívny, ale veď toto je osobný blog, tak prečo ho nezverejniť ako relevantný v porovnaní s právnym. Dnes som bol označený za páchateľa priestupku - aspoň takto to majú predtlačené na pokutovom bločku naši strážcovia zákona. Necítim sa však tak a vysvetlím prečo. Celá situácia sa odohrala okolo pol šiestej popoludní pri banskobystrickej „Malej stanici“ na semafore pre chodcov. Šiel som snáď 50-tkou, veď v čase dopravnej zápchy sa tadiaľ ani rýchlejšie ísť nedá. Asi pätnásť metrov predomnou naskočila oranžová a podľa záberu kamery tesne predomnou následne červená. Ujo policajt videozáznam zhodnotil slovami: „Už na oranžovú ste mali zabrzdiť...“ - čo je síce výrok odcitovaný z príručky „A just budem policajtom“, ale moja argumentácia: „V 50-kilometrovej rýchlosti na 15 metroch zastavím akurát na šmyku, nehovoriac, že do mňa drbne zozadu ďalšie auto!“ bola zabitá nasledujúcou vetou: „No a čo, veď on by bol navine!“.
Pred časom na tomto istom úseku mala haváriu kolegova manželka. Zabrzdila na červenú a zozadu ju nabral nepredvídavý vodič. Vinník nehody bol jednoznačne on. Nikto sa nehádal, spísala sa zápisnica, pozametala cesta... Dáma dostala z poisťovne 45.000,- korún. Z autoservisu však prišiel bloček so sumou o 20.000,- vyššou. Darmo sa bolo sťažovať! Po sčítaní škody a odčítaní amortizácie vozidla, prišiel vyškolený znalec na číslo, s ktorým sa už hnúť nedalo. V očiach zákona bola dievčina čistá, neprešla cez semafor na červenú, nedostala blokovú pokutu za HRUBÉ porušenie pravidiel cestnej premávky, bola oficiálny víťaz celého príbehu, avšak rodina bola ochudobnená o plánovanú letnú dovolenku a na dva mesiace i o auto. Podobne na tom bol i vinník nehody, ten teda mal ešte ako bonus odskákanie si karambolu na dopravnom inšpektoráte.
Dnes som bol z právnej stránky vinný. Prešiel som na červenú. Porušil som zákon a musím za to pykať. Osobne som však spokojný. Zaflekovaním by som totiž rozbil „svoje“ auto, na stopercent i to za mnou (zaujímavé, že mňa nafilmovali a ten blavák šiel pokojne ďalej - nuž ale BMW), niekoľko týždňov strávil behačkami po policajných staniciach a poisťovniach, kamarát, ktorému auto patrilo, by prišiel o niekoľko zákaziek, na niekoľko hodín by sa zablokovala doprava na najfrekventovanejšej komunikácií v B. Bystrici, ktovie - možno by sa i niekto zranil (chodci nie, pretože tam nebol ani jeden - to som si tiež všimol) a pár dní by som sa v kľude nevyspal. A ešte by som prišiel o kopu prachov, lebo žiadna oprava auta nie je plne hradená poisťovňou. V konečnom dôsledku som morálny víťaz ja, aspoň teraz, tri hodiny po spomínanom akte sa tak cítim...
Akurát, že istý čas budem nepekne zazerať na pánov v kaki-uniformách. Vlastne tento jav je už dlhodobý... Ani tie dva litre ma tak nemrzia, ako znovupotvrdené presvedčenie, že kým na „západe“ policajt v prvom rade pomáha a až potom zasahuje, tu je to presne naopak. Ale to som sa nepresvedčil o ničom novom. Som vinný a prišiel som o dve tisícky, baba z predošlého príbehu urobila, čo prikazoval zákon a teraz spláca požičaných 20-tisíc.
Tak oplatí sa byť čestný?!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PS: Paradoxom je, že splatnosť pokuty končí 28. augusta, v deň mojich narodenín. No nie je to krásny darček? :)))

UPDATE 22:25 hod: Mám info z hodnoverných zdrojov, že ten Orgán s videokamerou úmyselne stláčal bazmek na semafore, aby skočila červená, i preto v čase mojej prítomnosti tam neboli žiadni chodci. Toto všetko sa dialo počas popoludňajšej dopravnej špičky... K tomuto skutočne nedokážem mať komentár, pretože by bol plný invektívov...

Martin Tužinský

Martin Tužinský

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Človek ako taký, ktorému sa, okrem futbalovej lopty a neustáleho frflania, stal životným osudom počítač, či už v nemenovanej tlačiarni, kde sa tvári ako grafik v DTP štúdiu, či už doma, kde sa tvári, ako mu zrovna napadne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéUS-TOUR 2006Nezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu