reklama

US-TOUR 2006 - nechcené stresy

Dnes vám napíšem, ako „ukľudňujú“ moje preddovolenkové stresy moji známi :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu
(zdroj: by londonairport.co.uk)

Včera večer mi volala mama, ktorá ma skutočne chcela „upokojiť“, pretože okrem x-tého zopakovania „Správy dňa“ o padnutom ukrajinskom lietadle, mi ešte oznámila, že v správach dávali šot o tom, ako sa na bratislavskom letisku (z ktorého, mimochodom, letím) stráca denne stovka batožín a preto si mám dať na ňu pozor. Moje vysvetlenie, že nemôžem cupotať za vozíkom s kuframi až do lietadla, bolo zabité poznámkou typu - „Tak im aspoň povedz, nech ti na to dajú pozor!“.

Z osobnej skúsenosti viem, že keď som pred dvoma rokmi priletel do Prahy a v hlavnom vestibule si túžil vyzdvihnúť svoj batoh, mohol som si pokojne vybrať akýkoľvek z bohatej ponuky. Jednoducho sa to tam krútilo na tom tobogáne (vždy, keď to vidím, pripomenie mi to tie posuvné „oné“, ktorými sa do kotolní bytoviek presúvalo uhlie) a každý si zobral, čo uznal za vhodné. Potom si to pred letiskom tí zbrklejší kontrolovali a vymieňali medzi sebou - toto všetko bez akejkoľvek kontroly kompetentných!!!!! Čiže aj na takéto sa môžem tešiť...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kamarátka, ktorá pozná súčasný stav na londýnskom Heathrow, mi oznámila, že:

  • foťák, mobil, mp3-prehrávač, fľašu s vodou a knihu (!!!) do lietadla si zobrať nemôžem - údajne by som to mohol risknúť s časopisom, ale ani tam nie je istota, že mi to prejde (zrejme existujú oprávnené obavy utlčenia personálu lietadla zrolovanou Slovenkou);

  • spomínané záležitosti sa ale môžu pribaliť do hlavnej batožiny, no treba rátať s tým, že ich už nikdy nemusím uvidieť - v mnohých prípadoch totiž dorazili kufre (batohy) k svojim majiteľom totálne zničené (rozdrvené, premočené) a to väčšinou až po niekoľkých dňoch (!!!), v horšom prípade nedorazili vôbec (vysvetlené ako plánované straty);

  • pri osobných prehliadkach, počas ktorých sa „náhodne vybraným“ cestujúcim kontroluje ešte i obsah nosných dierok, treba zachovať kľud a rozvahu, pretože akákoľvek nervozita a prejavy násilia sú ohodnotené ako podozrenie z terorizmu a tak sa následne k človeku začnú i správať;

  • buzerácia neprebieha len pri prechode turniketmi, ale je zdupľovaná ešte tesne pred nástupom do lietadla - ono sa asi potom netreba čudovať, že niektoré lety sa „jemne“ zdržia, resp. neuskutočnia vôbec;

  • ani v lietadle nie je človek „za vodou“, každý podozrivý pohyb si všíme premotivovaný a pochopiteľne vystresovaný personál, takže nie je vylúčené, že obyčajné nevinné zívnutie (v extrémnom prípade prdnutie) môže byť charakterizované službukonajúcim letušiakom ako pokus o chemický útok a ani si nechcem predstaviť, čo sa môže diať potom...

  • okrem toho si nervozitu zvyšujú cestujúci i sami, pretože sú pochopiteľne z daných skutočností natoľko vystresovaní, že sa voči posádke lietadla i sami medzi sebou správajú ako Očovania počas dedinskej zábavy, z čoho môže byť pekná kuca-paca :)

  • ešte by ma úprimne zaujímalo, ako riešia ľudí s dlhými nechtami - veď aj to je potenciálna zbraň, koľko už vyškrabaných očí by mohlo o tom svedčiť... :) - alebo je pri prehliadke prítomný zamestnanec určený špeciálne na ohrýzanie prstov, ktorých zakončenia nespĺňajú bezpečnostné normy? Ešteže ja týmto problémom netrpím, aj teraz mám jeden hnát vopchatý v hlave za účelom likvidácie zbytku toho, čo bežný človek nazýva nechtami...

Jednoducho a jasne - z človeka, ktorý si zaplatí drahú letenku a túži sa čím skôr dostať z bodu A do bodu B predraženými leteckými spoločnosťami, sa hneď po vstupe do budovy terminálu letiska, stáva potenciálny terorista. Pri následných kontrolách a ostatnej buzerácií zo strany zamestnancov letiska sa mu to patrične dá i najavo a tak z vidiny príjemnej dovolenky (resp. návratu z nej) sa stáva denno-nočná mora s neistým záverom.

Takže už chápete, prečo neskáčem dva metre päťdesiat, že „Hurá, letím do Ameriky“?

Martin Tužinský

Martin Tužinský

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Človek ako taký, ktorému sa, okrem futbalovej lopty a neustáleho frflania, stal životným osudom počítač, či už v nemenovanej tlačiarni, kde sa tvári ako grafik v DTP štúdiu, či už doma, kde sa tvári, ako mu zrovna napadne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéUS-TOUR 2006Nezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu