Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Naspäť do jaskýň! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

neviem

kto je ten kompetentny clovek z druhej strany, ale asi ma tazko niekto presvedci, ze trolejbus na uz existujucej linke je na prevadzku drahsi ako autobus.... tie cisla su skreslene
 
Hodnoť

?

Ak je trolejbus až taky nerentabilny, že sa rusia vybudovane trolejbusove linky, preco sa ide budovat trolejbusova linka na bratislavskych Dlhych dieloch?
 

 

Dôvodov môže byť milión, napríklad... niekto dostane províziu?
 

A nie je to naopak???

Nedostane náhodou niekto províziu za to, že "odstaví" trolejbusy? Ak to je tak, ako vraviš Ty,prečo už teda neodstavili trolejbusy v iných vyspelých krajinách? Máme snáď tak drahú elektrinu (že by vďaka zahraničným investorom, ktorí sa usadili v elektrorozvodných podnikoch), alebo manageri zahraničných dopravných podnikov sú hlúpejší, ako manageri zo zvolenskej SADky? Mimochodom - prečo cestovné v banskobystrickej MHD stojí 14 Sk? Nie je to trochu priveľa? Ak by ste chceli za mesiac spraviť 1 jazdu tam a späť v prac. dňoch, predstavuje to za mesiac 42 jázd v cene 42x14=588 SK. Ak si kúpite mesačník na železnicu v cene 562 SK, môžete denne (ľubovoľne krát) jazdiť na trase dlhej 16 km, čo zodpovedá vzdialenosti o 1 km dlhšej, než B.Bystrica-Sliač. Vari je prevádzka banskobystrickej MHD taká drahá?
 
Hodnoť

kompetentny clovek

Je to kamarat, niekto z menezmentu zvolenskej SAD-ky. Rano mi poslal tento mail a kedze som sa ho nespytal, ci ho mozem menovat, tak to zatial ani nerobim.
 
Hodnoť

je uplne nerentabilne

mat dopravu, ktora nesvini zivotne prostredie, nie je zavisla na cenach ropy a vobec.............to v tej SAD vo Zvolene su fakt inteligenti...........akurat Bystricania, krajske to mesto, preco vam spravcuje mestsku dopravu Zvolen?
 
Hodnoť

to by aj mna zaujimalo

ako ste si, bystricania, mohli pustit blchu do kozucha? ktotokedy videl, aby dopravu v BB spravoval Zvolen? ved to uz ste si tam mohli pustit aj stiavnicanov? ze vraj vitaz konkurzu...
 
Hodnoť

lzi, velke lzi, a statistika...

Tie argumenty "cloveka z druhej strany" su krasny priklad toho, ako sa da vylozena loz prekrutit na polopravdu, a tymto uspesne argumentovat. Podme zaradom:
...
"Vyvoj trolejbusov zastal, ziadny pokrok v motoroch". Nuz, neviem ako to autor tejto genialnej myslienky myslel, ale fakt je ten, ze v elektrickych motoroch sa vlastne uz nic vyvinut neda, ich ucinnost je v porovnani so spalovacimi motormi vysoka (~90%, u spalovacich ~20%), uroven skodlivin nulova, vykon a rozmery dane technologiou. Pokial nebudu seriovo pouzivane motory na baze supravodicov, fakt nieto co vylepsit...
...
"Trolejbus 13mil, autobus 6.5mil". Tu by chcelo povedat AKY trolejbus a AKY autobus. Ono su to velmi podobne vozidla (prakticky az na odlisny sposob pohonu (trolejbus: elektromotor+menic, autobus: motor+prevodovka), zvysok je +/- rovnaky. Neverim, ze elektromotor trolejbusu je o 6.5miliona korun drahsi, ako motor autobusu! Takze ten rozdiel 6.5mil v cene je ukryty niekde inde...
...
"trolejbus ma takmer rovnake emisie skodlivin, ako autobus s euro4" - opat polopravda. Aj ked zaratame aj vyrobu el.energie, musime povedat AKY sposob vyroby (jadrovu, tepelnu, vodnu elektraren?). Neverim totiz, ze by napr. vyroba elektriny vodnou elektrarnou + jej pouzitie v trolejbuse produkovali rovnake "skodliviny" ako slovnaftacka rafineria + autobus s Euro4. BTW, ak autobus splnajuci normu Euro4, tak ten rozhodne nebude stat 6.5mil korun!
...
"trolejbusy spotrebuju el.energiu za 13mil, autobusy na rovnaky pocet km naftu za 15mil." - tu si ziada zase povedat, ze trolejbusy su ovela "dynamickejsie" vozidla (kto sa v nom viezol, vie o com hovorim), zrychluju aj brzdia omnoho agresivnejsie ako lemrave autobusy. Samozrejme, ze teda potrebuju na ten "odpich" pri rozbehu viac energie. Ale ak trolejbus s 90% ucinnostou premeny elektriny na pohybovu energiu spotrebuje viac paliva, ako autobus so spalovacim motorom ucinnosti 20-30%, tak potom mame asi velmi lacnu naftu a drahu elektrinu...
...
Atd, atd, zbytocne pokracovat. Pravda je niekde uplne inde, a rozhodnutie zrusit trolejbusy koli ekonomickej nevyhodnosti je skratka manipulacia. Kazdy si moze argumenty prisposobit tak, aby pasovali prave jemu...
 

Vdaka za nazor...

...som rad, ze sa ozval i niekto, kto sa v tom vyzna, pretoze skutocne pre nas neznalych, boli spominane argumenty nejasne.
Inak, budem sa snazit od neho dostat viac informacii, toto bol len kratky mail, zvolencania maju problem, bystricka SAD-ka totiz postrhala harmonogramy a ludia musia odchody busov zhanat na nete - to ja asi i dovod, preco je server IMHD.sk pretazeny...

Praveze to mi bolo zahadou, ze kym v ostatnych mestach sa trolejbusova siet rozsiruje, tu sa rusi. Neverim, ze v Presove alebo v Ziline a Kosiciach, kde vznikaju nove trate, by ich rozsirovali, keby boli stratove...
 

no som zastanca ekologickeho riesenia ale...

neviem kde si studoval ale tvoja predstava dodavat el. energiu vodnymi elektrarnami je scestna. Naklady na stavbu malej vodnej elektrarne su take vysoke ze jej navratnost je viac ako 20 rokov. Za druhe pises o uzinnosti spalovacich motorov ale spalovacie motory sa pouzivaju aj na vyrobu el. energie a ked nie spalovacie tak parne turbiny (at. elektraren) dostuduj si ucinnost tychto systemov a potom tu uvadzaj porovnania takehoto druhu a to neuvadzam straty pri transformaciach el. energie. Momentalne ludstvo nema ucinnejsie motory ako spalovacie - zial. S pozdravom.
 

 

Studoval som na SPSS vo Zvolene a ZU v Ziline. A vyrobu elektriny vodnou elektrarnou som uviedol ako priklad (btw na SK sa tak vyraba tusim ~30% vsetkej elektriny, mozem zistit presne cisla). Ale ak chces ist uplne na zaciatok, ok, tak mozme zvazit, ci je lacnejsie tazit ropu kdesi v Kuvajte, spracovat ju v rafinerii na naftu (ktora je nositelom chemicko-tepelnej energie) a tu s ucinnostou 20-30% premienat na pohyb, alebo vytazit uhlie alebo plyn, vyrobit energeticky nosic vo forme elektriny v tepelnej/paroplynovej elektrani a tu s 90% ucinnostou premenit na pohyb. Uistujem ta, ze v pripade paliv na baze ropnych produktov by to nedopadlo priaznivejsie, lebo ako vyroba nafty, tak aj vyroba elektriny ma urcitu ucinnost a energeticke naroky, ale ten zaverecny rozdiel v ucinnosti motorov je priepastny...
...
"...Momentalne ludstvo nema ucinnejsie motory ako spalovacie..."
Sorry, ale na takyto nezmysel ani nebudem reagovat (vid vyssie: spalovaci motor 20-30% ucinnost, elektricky 90-95%). Ale tiez by ma celkom zaujimalo, kde si ty studoval, ked mas taketo technicke "vedomosti"...
 

odpovedam

Diskusia je na dlhsie uznavam ze moj argument nebol podlozeny vypoctami a pod. Vystudoval som SPSE J. Murgasa v BB a dalej som studoval na TU ZV na KRAT - katedra riadenia a automatizacie kde som sa venoval mechtronike takze pohony tam boli brane dost do hlbky. Som za diskusiu a kludne mozeme zacat od Novak a tazby uhlia cez tazbu uranu a jeho vozenie aby sme prisli na to ze na vyrobu 1kW el. energie minieme xyz kg uhlia plus ropu ktora nam umozni ho doviezt do elektrarne. Jedina energia ktora je zadarmo je slnecna... ps ak mas chut viest odbornejsiu diskusiu ako tento flame-war tak napis na janobono@zoznam.sk mozme si kludne vymenit argumenty. Urazit som ta urcite nechcel a osobne su mi trolejbusy milsie.
 

vodne elektrarne

podla poslednych udajov ukoncil som studium pred 3 rokmi sa na svete 2% el. energie vyrabaju z vodnych alebo inych obnovitelnych zdrojov...
 

posledna pripomienka

Nakolko som si nepripravoval referat na tuto temu... Alternativne zdroje energie zacinaju byt zaujimave od ceny 200$ za barel ropy, kym sa k nej dopracujeme bude to podla najnegativnejsich odhadov trvat este min 5 rokov. Ak by sme dnes zacali menit strukturu energetiky a slovensko na to ma predpoklady a presli na ekologicke zdroje energii mohli by sme vela zmenit ale na to by musela byt ochota ludi hore. To ale samozrejme momentalne neriesi MHD v BB ktora je v krytickom stave.
 
Hodnoť

 

keď raz budú zvolenčania poskytovať dopravu lacnejšie než bystričania, môžu sa všetky drísty na tejto strane schovať.
viete mi povedať, ako je možné, že bystričania s lacnejšou trolejbusovou dopravou nie sú schopní v cene konkurovať zvolenčanom? ja mám jednoduchú odpoveď - bystričania sú pažravo nenažratí. a evidentne sa spoliehali na to, že radnica bystrickú MHD nedá konkurencii. takí dopravcovia nech skrachujú. alebo sa pri najbližšom konkurze pokúsia vyhrať cenou.
 

ABY BOLO JASNO

Skusme zabudnut na to, ze Bystricania su Pazravci a Zvolencania Bryndziari. Tieto nezmyselne zabomysie vojny skoncili, ked Bystrica opustila hokejovu Extraligu - aspon som myslel. Co sa MHD tyka, nech ju vyhra ktokolvek, ale preboha, nebudme taki kratkozraki, ze zrusime trolejbusy len preto, ze mame pocit, ze su drahe. A pritom je tolko argumentov, ze nie je tomu tak - vid imhd.sk alebo vyssie uvedeny prispevok Jarryho.
Tu slo LEN a LEN o rusenie trolejbusov, nech je poskytovatel MHD aj z Ulambataru, len nech nerusi jestvujuce, ale radsej tvori nove.
 

 

Vies, ono je to asi tak, ze trolejbusova doprava by bola drahsia pre Dopravny podnik mesta Zvolen (ci ako sa to vola), pretoze oni tie trolejbusove trate v Bystrici nevybudovali, ani to technologicke zazemie, ani meniacu a transformatorovu stanicu, ani centrum dispecingu.
Inak povedane, aby zvolensky dopravny podnik mohol v B.Bystrici pokracovat v prevadzkovani trolejbusovej dopravy, musel by zrejme celu tu infrastrukturu od b.bystrickeho dopravneho podniku (alebo mesta B.B., podla toho kto bol investor) bud odkupit, alebo aspon prenajat! Tazko mozu cakat, ze bystricania povedaia "nech sa paci, nasa mila konkurencia, my sme to vybudovali, ale sme taki dobraci, ze teraz vam to dame zadarmo!". A v takom pripade (koli vysokym pociatocnym nakladom) by to bolo pre zvolencanov drahe. To je totiz znamy fakt, ze trolejbusova doprava (alebo aj elektrifikacia zeleznic) je narocna na pociatocne investicie, ktore sa vratia v usporach tak v horizonte 5 a viac rokov (nevraviac o ekologickej setrnosti, ale to bohuzial neni ekonomicky argument pre podnikatela).
...
Inak ja teda tiez pochadzam z okolia Zvolena, ale mne to pripada aj tak od zvolenskeho podniku skor ako take doberanie si bystricanov, taka mala provokacia ktorou chcu bystricu skor dopalit, ako im nejako pomoct znizit naklady. MHD neni nikde ziskova vec, vsade su odkazani na dotacie ktore su dost nizke, a prakticky kazde mesto na SK (aj zvolen!) ma problemy s MHD, obnovou vozoveho parku, udrzbou, atd. Takze nechapem, naco tam sa ten zvolensky podnik tlaci!
 

 

Ak mam spravne info, tak zvolenska SAD prevadzkuje MHD aj v Ziari nad Hronom, kde maju, ak si spravne pamatam len asi 8 liniek a snad dvakrat tolko autobusov. Ale tiez mam pocit, ze ide o doberanie, pretoze banskobystricka SAD nikdy nevyriesila nic tak rychlo, ako zlikvidovanie cestovnych poriadkov na zastavkach, v mnohych pripadoch aj so samotnymi zastavkami.
Pripada mi to chore...
 
Hodnoť

ESTE JEDEN LINK

http://www.imhd.sk/bb/?w=3825242e29ef362f3335222a252c2f32341f39242f283936ef392b2e212c23ef2222efeeee
 
Hodnoť

No

Vcera som bol 2x v autobuse, bolo to priserne. Zo Sasovej na Sidlisko mi to trvalo aj s cakanim cca 1,5 hod.
Dalsie presuny neskor som uz riesil taxikom.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Pomôže ústav Kočnerovi k doživotiu? 5 702
  2. Tibor Bindas: No a pani excelencia zo skládky pezinskej nech sa rozhodne... 4 677
  3. Tomáš Blahuta: A KTO je tou TREŤOU osobou a prečo bola kamera na biliardovom stole? (Video o Kiskovi) 3 894
  4. Slovenský inštitút pre bezpečnostnú politiku : Danko, Kotleba a Harabin si platia reklamu na dezinformačnom webe 1 440
  5. Peter Cmorej: Vzdušné zámky Borisa Kollára – na kom a na čom stojí jeho volebný program? 1 431
  6. Michal Porubän: "Ďakujeme" pán Blaha...ste výnimočný a úžasný..spolu rastieme!..ALE... 1 162
  7. Vladimír Zervan: Zhnité Pellegriniho zemiaky 1 014
  8. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha prichytený pri manipulácii verejnej mienky 853
  9. Martin Droppa: V nedeľu si zapnite našu 'Dvojku' 786
  10. Martin Pilnik: Má ísť 800 miliónov z daní na ochranu Fica pred spravodlivosťou alebo na liečbu rakoviny? 696

Rebríčky článkov


  1. Štefan Vidlár: Jak sme vykúrili Ňemcú
  2. Simona Mačorová: Menštruácia a ženská cykličnosť
  3. Matej Hank: Úspešné ťaženie Getafe CF v španielskej La Lige. Čo je ich motorom k úspechu?
  4. Vladimír Vittek: Pomôžme mladým pracujúcim študentom
  5. Peter Slivovic: Zlý sused II.
  6. Roman Hutira: Žijeme ako bláznivý Jack Sparrow, nemáme cieľ, ani SMER.
  7. Július Kovács: V parlamentke boli vraj hnusné zvieratá s gorilami.
  8. Ľudovít Herman: Ladislav Miko - Zlý Zajo, na kandidátke SaS na 98 mieste
  9. Ivan Švajlen: Môj stret so smeráckou štátnou správou
  10. Peter Fiabáne: Snažme sa nezablúdiť.

  1. Päť vecí, ktoré vyplývajú z videa Šuligu a Reichela o Kiskovi
  2. Bolo ich deväť a zomreli strašnou smrťou. Záhada dodnes láka bádateľov
  3. Ostane Magoni trénerom Vlhovej? Musím buchnúť po stole, tvrdí otec lyžiarky
  4. Pőtheová, ktorej úrad zisťuje zdroj videa s Trnkom, robila Kočnerovi PR
  5. Prieskum preferencií: OĽaNO opäť narástlo, je tesne za Smerom
  6. Kiska: Poviem polícii, kto je za anonymným videom
  7. Ľudia zo zvolenskej bytovky vzdali súboj s fašizmom
  8. Kočner píše Haščákovi: Ty sa mňa ľakať nemusíš
  9. Vlhová vyhrala slalom v Kranjskej Gore a v hodnotení disciplíny predstihla Shiffrinovú
  10. Pellegriniho neskutočný život (píše Beata Balogová)

Už ste čítali?